გუგლი ქართულს სწავლობს

Google Translate ქართულად

უკვე რამდენიმე თვეა, რაც გუგლმა ქართული ენის მორფოლოგიური მოდელი აითვისა და ძიების დროს სიტყვას სხვადასხვა ბრუნვაში და ფორმაში ამთხვევს. მაგალითად, თუ მოვძებნით სიტყვას „წიგნს“, იგი შედეგებში ამთხვევს არა მხოლოდ მითითებულ მიცემით ბრუნვას, არამედ სხვა ბრუნვებს და ფორმებსაც — „წიგნი“, „წიგნში“, „წიგნად“ და ა.შ.

ამას უკვე შევეჩვიეთ, მოგვწონს და გვიხარია :))

მაგრამ დღეს მოხდა ის, რასაც ნამდვილად არ ველოდი! Google Translate სერვისს დაემატა ქართული ენა! მართალია, ჯერ Alpha ვერსიაა (ანუ, ძალიან, ძალიან სატესტო), მაგრამ ძირითად შემთხვევებში მშვენივრად ასრულებს თავის ფუნქციას. გაგრძელება →

Are you still with us?

სიმებიანი კვარტეტი

წასულებზე გაჩერება არ შეიძლებაო და… დროზე ახალი პოსტი! :))

ალბათ ძნელია მოძებნო ადამიანი, რომელიც ჩემზე შორს არის ფეხბურთისგან. არ მიყვარს, ვერ ვერკვევი და ერთი მატჩიც არ მინახავს თავიდან ბოლომდე. მაგრამ ის შთაბეჭდილება, რაც ჩემზე ჰეინეკენის ამ კამპანიამ მოახდინა, ნამდვილად დიდხანს გამყვება :)

შარშან ზაფხულში JWT-ს მილანის სააგენტომ ჰეინეკენისთვის დაიწყო კამპანია სახელად „Are you still with us?“
როგორც ცნობილია, ფეხბურთის მოყვარულებისთვის ერთ-ერთი ყველაზე წმინდა და ხელშეუხებელი რიტუალი, მეგობრებთან და ლუდთან ერთად დიდი მატჩის ყურებაა. მაგრამ, ამ რიტუალს ხშირად ემუქრება ხოლმე „საფრთხე“ — მეგობარი გოგოებისგან, უფროსობისგან, ლექტორებისგან და სხვა „ბოროტი“ ადამიანების მხრიდან, რომლებიც მუდამ ცუდ დროს და ცუდ ადგილზე ეჩხირებიან ხოლმე მეგობრებს :)) გაგრძელება →

როგორ მოახერხეს?

ნანკა კალატოზიშვილი და თეა თუთბერიძე სიმართლის დროში

როგორ უნდა მოახერხო, რომ თუთბერიძეზე გამაღიზიანებლად გამოჩნდე?
როგორ უნდა მოახერხო, რომ თუთბერიძეს უნიჭო დემაგოგის ტიტული ცხვირწინ აახიო?
როგორ უნდა მოახერხო, რომ თუთბერიძე შენს გვერდით ათჯერ უფრო ადეკვატურ ადამიანად გამოაჩინო?

გაოგნებული ვარ :)) ვერ ვხვდები, როგორ მოახერხეს ეს ნანკამ, დუდუმ და მთელმა კოლექტივმა :)) გაგრძელება →

ჩეთრულეტი

Chatroulette

უბრალოდ გენიალურია :))

ჩეთრულეტი – ეს ახალი საიტია, რომელიც 17 წლის რუსმა სტუდენტმა შექმნა. ვინ იფიქრებდა, რომ ვებკამერით და ფლეშით კიდევ იყო დარჩენილი რაიმე ინოვაციური იდეა. ამ საიტის პრინციპი კი ძალიან მარტივია:

შედიხართ ჩეთრულეტზე, ავტომატურად აქტიურდება თქვენი ვებკამერა და ავტომატურად უკავშირდებით შემთხვევით შერჩეულ სხვა მომხმარებელს. ის ხედავს თქვენ კამერას, თქვენ – მისას. მსოფლიოს სხვადასხვა წერტილში მყოფი ორი ადამიანი მომენტალურად, რენდომულად ხვდება პირისპირ :)) ახლა კი ორივეს გაქვთ არჩევანი – შეგიძლიათ დაელაპარაკოთ ერთმანეთს (ხმით ან ჩეთით) ან დააჭიროთ ღილაკს Next და დაუკავშირდეთ შემდეგ ადამიანს. გაგრძელება →

გაეცი ორგანო — გადაარჩინე სიცოცხლე

დონორის ბარათი

ალბათ ყველას გინახავთ მინიმუმ ერთი ისეთი ფილმი, ან წაგიკითხავთ ერთი ნოველა მაინც, რომელშიც ორგანოს დონაციის თემაა გაჟღერებული. აი ის, ყელში ამოსული სიუჟეტური ხაზი — რომელიმე პერსონაჟი მძიმედ ავადაა, სასწრაფოდ ესაჭიროება ახალი გული (ან თირკმელი, ან ღვიძლი…), მისი არცერთი ნათესავი არ არის თავსებადი და ა.შ. და ა.შ.

არ ვიცი, ზუსტად რა არის ამ თემის ასეთი პოპულარობის მიზეზი. შეიძლება, ეს უბრალოდ სცენარისტთა ამოწურული ფანტაზიის შედეგია, მაგრამ შეიძლება — მიზანმიმართული აქცია, რომლის ფუნქციაც მსგავსი საშინელი მომენტის დეტალების ფართო მასებისთვის გაცნობა და იმის ნათლად ჩვენებაა, რომ ტრანსპლანტაციის საჭიროების წინაშე ნებისმიერი ჩვენთაგანი შეიძლება დადგეს. ჩემი ეს პოსტიც მსგავსი ფუნქციის იქნება. და ამით მინდა ერთგვარი მინი-აქცია დავიწყოთ, ქართულ ინტერნეტში მაინც :) გაგრძელება →

I miss you…

ამ ბლოგზე პირადულს არასოდეს არაფერს ვწერ ხოლმე… ვცდილობ, არ იყოს მოსაწყენი აქაურობა, გადატენილი ჩემი ცხოვრების ყოველდღიური დეტალებით. ასეთი ინფორმაციის გავრცელების ფუნქციას ფეისბუკის სტატუსები ითავსებს მშვენივრად. აქ კი, „მუზის“ არ-ქონის გამო პერიოდულად to-do list-ების ჩამოწერას მირჩევნია ორ თვეში ერთხელ დავწერო ხოლმე რამე აზრიანი…

მაგრამ…
მაგრამ ვეღარ ვითმენ. ამომასხა. და აქაც უნდა ვთქვა ეს!.. გაგრძელება →

სტივ ჯობსის სამი ისტორია

სტივ ჯობსი ვინ არის, მემგონი ყველამ იცის. არც ეფლის სექტანტი თაყვანისმცემელი ვარ და არც მისი დამაარსებლის სურათი მაქვს ჩამოკიდებული თავთან, მაგრამ მისტერ ჯობსი ჩემთვის უდაოდ დიდი ადამიანია. უმნიშვნელოვანესი ფიგურა, ვის გარეშე წარმოდგენაც კი მიჭირს, როგორი შეიძლებოდა ყოფილიყო თანამედროვე კომპიუტერი და ოპერაციული სისტემები :) ამის გარდა კი — მოაზროვნე პიროვნება, შესანიშნავი მარკეტოლოგი და უბრალოდ თავზეხელაღებული ჰიპი, რომლის ახირებებმა ბევრ სფეროში ეპოქა შექმნა.

2005 წელს სტივ ჯობსმა მისი ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი გამოსვლა წაიკითხა სტენფორდის უნივერსიტეტის სტუდენტებთან — სამი პატარა ისტორია საკუთარი ცხოვრებიდან, რომელიც ჩემზე, ყოველი მოსმენისას, ძალიან პოზიტიურ და გამომაცოცხლებელ ეფექტს ახდენს. :) ერთი-ორჯერ სერიოზულად დამეხმარა კიდეც რაღაც-რაღაცეებში და გემრიელად შემომილაწუნა, აი ისეთ ფოკუსგარე მომენტებში, ყველას რომ ქონია ;) გაგრძელება →

Pomegranate Phone და high-tech თემები კურიერში

„ბროწეულფონის“ შესახებ მემგონი ძალიან ბევრმა იცის უკვე. მაგრამ ვინც არ იცის, მათთვის თავიდან დავიწყებ :) წინა პოსტიც ზუსტად ვირუსულ ონლაინ-მარკეტინგზე მქონდა დაწერილი და ესეც ამ თემის გაგრძელებაა.

2008 წლის სექტემბრის მიწურულს ინტერნეტს მომენტალურად მოედო ერთი საიტი — http://www.pomegranatephone.ca/

ამ საიტზე ახლაც შეგიძლიათ ნახოთ თვალისმომჭრელი პრეზენტაცია ახალი ტელეფონის, Pomegranate Phone-ის შესახებ, სადაც ჩამოთვლილია ის დამატებითი ფუნქციები, რომელიც ამ ტელეფონს უნიკალურს ხდის :)) მათ შორისაა ჩაშენებული პროექტორი, რომლითაც კედელზე ან ეკრანზე ფილმების და პრეზენტაციების გაშვებაა შესაძლებელი, ყავის მადუღარა, წვერის საპარსი, ჰარმონიკა, ხმოვანი თარჯიმანი 50 ენაზე და სხვა ისეთი მოსაწყენი ფუნქციებიც, როგორიცაა GPS ნავიგაცია, ციფრული კამერა, Wi-Fi კავშირის მხარდაჭერა და ა.შ. გაგრძელება →

ვირუსული ვიდეო: Geo Style!

ინტერნეტი ძალიან ძლიერი მარკეტინგული ინსტრუმენტია. ზოგ შემთხვევაში, ბევრად უფრო ძლიერი და ეფექტური, ვიდრე თვით მედია-მეფე ტელევიზია. :) მსოფლიო აბლაბუდას ეს თვისება დიდი ხანია, რაც განვითარებულ ქვეყნებში შეამჩნიეს და მშვენივრადაც იყენებენ მას; საქართველოში კი, ინტერნეტის მარკეტინგული მიზნებისთვის გამოყენება სტანდარტული საიტითა და მოსაწყენი საბანერო რეკლამით შემოიფარგლება ხოლმე (და ისიც, მხოლოდ რამოდენიმე კომპანიისთვის).

არადა, ქსელი შესაძლებლობების უსასრულო ზღვაა :) დაწყებული კლასიკური საბანერო რეკლამებით და დამთავრებული შესანიშნავი გარემოთი ვირუსული მარკეტინგისთვის. მთავარი კი ის არის, რომ ამ სივრცის ათვისება ძალიან, ძალიან იაფი ჯდება. სწორი გათვლების და ცოტა კრეატივის ჩართვის შემთხვევაში კი, შესაძლოა საერთოდ დანახარჯების გარეშეც კი „მიწვდეს“ ჭკვიანი ადამიანი ათიათასობით მომხმარებელს. გაგრძელება →

The Best Of: Georgian Porn Providers

ყ უ რ ა დ ღ ე ბ ა
წინამდებარე პოსტი განკუთვნილია მხოლოდ მათთვის, ვისაც შეუსრულდა 18 წელი! მასში გამოყენებულია უცენზურო ლექსიკა და შინაარსი, რომელიც შესაძლოა შეურაცხმყოფელი ან ზიანის მომტანი იყოს მავანთა გონებისთვის!
გთხოვთ, ნუ წაიკითხავთ მომდევნო პოსტს, თუ ხართ უბიწო ან თუ თვლით, რომ ზედმეტად მგრძნობიარე დამოკიდებულება გაქვთ უცენზურო ლექსიკის მიმართ.

ესეიგი… :D დიდი ხანია მინდოდა ამ პოსტის დაწერა, მაგრამ ვერა და ვერ მოვიცალე. ახლა კი გადავწყვიტე ჩავუჯდე და მივიღო სრული სიამოვნება :D

საქმე რაშია.
ჩვენთან ძალიან, ძალიან მომრავლდა პორნო-ვარეზები :) ნუ, ის ბედნიერება ხომ არ კმაროდა, რომ ყოველი მეორე საკუთარ ვარეზნიკს ქმნიდა. ამის შემდეგ კი, ჯინეტის პროგრესირებადი კონტენტმეიკერები პორნო-ფაილებზე გადავიდნენ. მიზეზი მარტივი იყო – პორნო საიტის კეთება არის ადვილი, სასიამოვნო (:D) და, რაც მთავარია, ძალიან ეფექტური. პორნო ხომ ერთ-ერთი ყველაზე მოთხოვნადი კონტენტია მსოფლიო ინტერნეტში და, რათქმაუნდა, საქართველოშიც. ამიტომ, სულ რაღაც 2-3 დღეში ახალი პორნო საიტი რეიტინგში საკმაოდ სოლიდურ საიტებსაც კი უსწრებდა ხოლმე. შესაბამისად, მარტივად მოპოვებული ვიზიტორები ბევრს მოუნდა :D გაგრძელება →